Digitale beveiliging wordt een steeds belangrijker onderwerp. Toch gebruiken veel mensen op verschillende plekken hetzelfde wachtwoord en de meeste wachtwoorden zijn nog altijd binnen korte tijd te kraken. Veel OurMeeting klanten stappen daarom over op twee-factor authenticatie (2FA) en we raden je aan om hetzelfde te doen.
Wat is twee-factor authenticatie?
Je meldt je aan bij OurMeeting met je gebruikersnaam en wachtwoord, zoals altijd. Zodra je dat doet, krijg je een unieke code toegezonden per mail. Die voer je in op het scherm, waarmee je een tweede laag beveiliging toevoegt. Zo is je accounttoegang beter beveiligt tegen hackers.
Waarom is 2FA veiliger?
De organisatie is met 2FA beter tegen aanvallen beschermd, omdat het moeilijker is om toegang te krijgen tot je gegevens. Hiermee wordt de kans op fraude, gegevensverlies of identiteitsdiefstal aanzienlijk verminderd. Dankzij de tweede laag in de verificatie loopt je account minder gevaar, zelfs wanneer je wachtwoord gestolen is of je telefoon of iPad is verloren.
2FA via email of SMS
Wij werken bij voorkeur met 2FA via mail, omdat SMS via verschillende methodes (zoals spyware en SIM-swapping) relatief makkelijk te onderscheppen is. Tegelijkertijd is een account dat met 2FA via SMS beveiligd is altijd nog veiliger dan een account zonder 2FA. Om die reden realiseren we ook 2FA via SMS.
Zo werkt het!
Wij schakelen 2FA voor je in. Je meldt je daarna gewoon aan zoals je gewend bent. Als laatste stap in de aanmelding voer je de code in die je je per mail toegezonden hebt gekregen. Heel gemakkelijk dus, en een stuk veiliger!
Meer weten over veiligheidsmaatregelen binnen OurMeeting
Digitale veiligheid, oftewel cybersecurity, is een belangrijk thema bij OurMeeting. Zo weet je zeker dat je veilig, privacy-gewaarborgd en AVG-proof werkt. Naast twee-factor authenticatie gebruikt OurMeeting nog een aantal andere veiligheidsmaatregelen. Meer daarover lees je in Security & Compliance van Ourmeeting.